Followers

Sunday, March 15, 2009

BENARKAH ANWAR MOHON 'SUAKA POLITIK' BILA NAJIB MENJADI PM


2 minggu mendatang ini cukup menyenakkan perut anwar ibrahim. kecelaruan rutin hidupnya kerap bertukar tanpa mengira masa. adakala isterinya yang bernama wan azizah dipanggil 'bibik', sarapan pagi tiada lagi minuman kopi bagi mengelak peristiwa silam menghantui.

saiful bukhari menjadi siri hantu yang berpuaka di hatinya, gandingan najib dan muhyidin yang bakal menjadi PM dan TPM menjadi igauan tiada kesudahan dalam hidupnya.

tuhan rabbulalamin maha hebat. walau berpuluh ribu kali pun gandingan najib dan muhyidin dicerca, baik di media dalam dan antarabangsa, namun qada dan qadar mengatasi segalanya.benarlah sejarah itu akan senantiasa berulang. perumpamaan roda boleh dijadikan tauladan.

KUN FA YA KUN kata maha suci kitabullah. pernah di satu ketika seorang pengembala kambing telah diangkat menjadi amir di satu kawasan taklukan tentera islam d mesir. bila ditanya atas dasar apa dia dilantik, maka jawap nabi saw kekasih ALLAH, dia membaca al quran.benarlah tamsilan quran dan sabdaan junjungan, quran akan mengangkat darajat seseorang dan quran juga akan menghina darajat seseorang. najib kabarannya sangat menitik beratkan solat tahajud manakala muhyidin juga melakukan perkara yang sama. memang benar sabdaan nabi, tatkala tahajud itu menjadi amalan umat maka ciri kepimpinannya akan menjadi perhatian ummati. najib punyai ayah yang banyak berjasa pada umat melayu dan najib sedang mengulangi peristiwa itu.

muhyidin antara pemain utama politician yang pernah menyatukan umat melayu sewaktu krisis 1987. di sebelah sana, yang mudah disebut sebagai makhluk dajal bernama anwar merupakan dalang besar 'PEMECAH BELAH UMAT' melayu sepanjang hidupnya. abim hancur ditangannya, umno telah mengenali kaedah 'politik wang' di zaman anwar menentang arwah tun ghafar dan kini PARTI PAS sedang mengalami proses kehancuran identiti gara-gara diperkudakan oleh anwar.2 minggu ini menyenakkan perut anwar. bukan kerana anwar itu datang bulan, sebaliknya menghitung bulan-bulan terakhir beliau menjadi rakyat biasa sebelum kembali ke habitat asalnya menjadi ahli dewan neraka di penjara sungai buloh.kabar yang diterima anwar akan mengaku kalah bila SECARA SAH gabungan najib dan muhyidin memegang tampuk pemerintahan negara.

damage yang dilakukan oleh anwar terhadap najib semakin hilang kredibilitinya, persepsi mainan kotor 'altantuya' sudah muak didengar oleh rakyat. kenyataan wartawan perancis bernama 'dubus' hanya menambah muak di kalangan marhaen. 'kami mahukan agenda pembaharuan ekonomi' bukannya gimik retorik politik, bisik hati majoriti rakyat kini.kenyataan muhyidin yang pernah menyentuh akta-akta yang sedia ada tidak digunakan sepenuhnya dalam menangani kemelut politik mengundang 'gelisah resah' di hati anwar. ya, dihati anwar sudah lama mengetahui budaya politik dan disiplin najib/muhyidin. dua tokoh ini punyai kredibel yang cukup kuat untuk mendepani 'politikal stres' negara.

jika tidak mana kan mungkin anwar pernah menjadikan najib/muhyidin sebagai 'team wawasan' nya dulu.kabaran diterima anwar kini sedang mengisi borang jawatan kosong sebagai penasihat agama islam untuk presiden barack obama. platform yang akan digunakan oleh anwar disana nanti adalah ISNA (pertubuhan islam amerika utara) . ISNA pernah membiayai kos pendidikan secara percuma untuk izzah,nuha,ehsan.

ISNA ini juga menjalankan dasar liberisme islam yang cukup digemari oleh anwar. game plannya mudah, kiranya anwar disabitkan kesalah meliwat maka penjara 20 tahun menunggu beliau. anwar tidak mahu pulang ke tempat itu semula. suaka politik merupakan jalan terakhir untuk anwar menghabiskan sisa-sisa hidupnya nanti.

BILA INI AKAN BERLAKU ? tatkala najib dan muhyidin menjadi orang nombor 1 dan 2 di putrajaya nanti.disitu kabarnya bermulalah agenda besar 'perpaduan seluruh umat melayu'.

Gerakan Anti-PKR

2 comments:

kontraktorwibawa.blogspot.com said...

HARI INI AKU BARU TAU NAJIB DAN MUHYIDIN SELALU BUAT SOLAT TAHAJUD. KALAU TAK MEMBACA BLOG PASTI AKU TAK KAN TAU SAMPAI BILA2.

SEBAGAI PENIAGA YANG RAPAT DENGAN RAKYAT MISKIN YANG BERLAINAN KAUM, AKU SELALU MENDENGAR LUAHAN MEREKA DAN DAPAT MENGAGAK SUARA HATI RAKYAT.

KEPUTUSAN PRK 2 BUKIT 1 BATANG NANTI SANGAT MENGUJAKAN. JIKA TIDAK 3-0 , IA PASTI 2-1.

Sedia Gempur said...

salam org melaka..

tkasih atas pandangan sdr... Insya Allah BN akan terus diterima jika calon yg diletakkan adalah pilihan org2 yang boleh membawa suara rakyat..